Sunday, May 29, 2011

MAJLIS SUKAN UNIVERSITI MALAYSIA (MASUM) - CATUR : 18 - 30 June 2011


Logo  (MASUM)

Event:  KARNIVALSUKAN MASUM - CATUR

Venue:  University Putra Malaysia
Date:  18 – 30 Jun 2011,UPM

Format:  Team
              Men ( 6 Player) + 6 (Women)

PDF Takwim MASUM ; Click Here

Women participant: Chess MASUM 2011

Winners & Results Karnival Sukan Masum 2011

---------------------------------------------------------

Catatan Peribadi

Sukan MAKSUM  adalah penyertaan kejohanan catur paling nostalgia  buat saya. Saya telah menyertainya sebanyak tiga kali. Sebelumnya saya bermain Sukan hoki untuk 2 tahun berturut-turut mewakili Universiti Teknologi Malaysia (UTM) iaitu di USM dan di UPM.  Pada tahun 1991 saya telah menukar bidang sukan memandangkan sukan hoki memerlukan masa latihan yang lebih commitment, Energy dan  bermain secara berpasukan. Memandangkan saya di final year, saya memilih untuk cuba mewakili UTM dengan sukan catur.  Menakjubkan, tanpa 'teori opening' semasa pemilihan saya telah mengalahkan ramai pemain elite team lelaki dan secara automatik saya diserapkan dalam pasukan utama.  Pada masa itu rasanya MASUM 6 lelaki  + (1 perempuan + 1 reserve).


Semasa Kejohanan MASUM pertama kali saya berjumpa En Saprin Sabri (Mewakili UKM) dan Audrey Wong (UKM) dan En Maliki Mohamad daripada (ITM). Sejak detik itu pada tahun berikutnya UTM telah menjadi TEAM TERBAIK UNIVERSITI di  Kejohanan Merdeka di Wisma Putra.   Semenjak itu saya mula TERJEBAK dan menyertai Kejohanan Catur di Shah Alam & Kuala Lumpur.  Sweet Moment!!

2 comments:

  1. Salam Haslindah, MASUM ini hanya untuk penuntut Universiti sahaja dan tak terbuka kepada orang luar. Betul ke?

    ReplyDelete
  2. Salam Firey, Ye pemain adalah penuntut sepenuh masa Universiti - IPTA sahaja. Nisa akan buat coverage rasanya sebab dia jurulatih UMP Pahang.

    ReplyDelete

LINDA RUSLAN

AGM Persatuan Catur Orang Kurang Upaya Malaysia (PCOKUM) ke -11 2022

   Persatuan Catur Orang Kurang Upaya Malaysia : PCOKUM FB: PCOKUM MESYUARAT AGUNG TAHUNAN KALI KE-11 Tempat: Dewan KL Braile Resources, Sen...

Popular Post